Adevărul.ro: Sebastian Burduja, preşedinte LSRS: „Legea educaţiei ar trebui lăsată să se dezvolte“ - Sebastian 'Tianu' Burduja

Adevărul.ro: Sebastian Burduja, preşedinte LSRS: „Legea educaţiei ar trebui lăsată să se dezvolte“

Adevărul.ro: Sebastian Burduja, preşedinte LSRS: „Legea educaţiei ar trebui lăsată să se dezvolte“

f
Peste 200 de tineri cu studii în România, dar şi în străinătate şi-au propus să găsească în acest sfârşit de săptămână soluţii la cele mai stringente probleme ale ţării. Sebastian Burduja (26 ani) şi Dragoş Preda (28 ani) vorbesc despre principalele probleme ale sistemului de învăţământ din România, dar şi despre calităţile acestuia.

Care sunt obiectivele Forumului România Jună?

Sebastian Burduja: Evenimentul reprezintă o platformă deschisă, supusă dezbaterii publice, un set de idei pentru România. Ne propunem să găsim problemele, dar şi soluţiile care pot fi asumate de oricine: asociaţii civice, partide politice. Ne-ar bucura ca măcar o parte să se realizeze la un moment dat. Aceste idei vor fi supuse dezbaterii publice pe internet astfel încât fiecare român să-şi poată exprima opinia asupra acestor posibilepriorităţi pentru ţară.

Dragoş Preda a studiat Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale la Paris

Dragoş Preda: Vom edita o broşură pe care s-o înmânăm spre toate ministerele şi organizaţiile care militează pentru responsabilitate civică. Soluţiile găsite sperăm să le putem dezvolta şi, poate pe viitor, să le înmânăm ca proiecte de lege pentru a fi implementate.

Care sunt principalele probleme în educaţie?

DP: O principală problemă, nu numai în educaţie, este memoria instituţională. Nu lăsăm legi să se dezvolte. O lege nu poate fi perfectă, mai ales dacă nu este acceptată de comun acord de toate părţile, dar am putea măcar să o lăsăm să se dezvolte. O lege precum a educaţiei ar trebui să o lăsăm să se dezvolte măcar pe o perioadă de 20-25 de ani şi pe parcurs amendată în funcţie de inovaţii, de nevoile de pe piaţa muncii, în funcţie de dezvoltarea tehnologică. Alte probleme sunt legate de profesionalism şi responsabilitate, dar şi de infrastructură. În relaţiile cu oamenii trebuie să vorbim de har, pentru că oamenii nu sunt obiecte. Şi atunci trebuie să existe o relaţie nu doar dată de un cadru legislativ, ci acel individ trebuie să ştie să abordeze fiecare copil pe care îl are în faţă în mod individual, pentru că suntem diferiţi. Este inuman să-i nişezi şi să-i bagi pe toţi în aceeaşi oală.

Cum ar trebui selectată resursa umană în sistemul de învăţământ?

DP: Un profesor ar trebui să fie evaluat din mai multe unghiuri: el ca inivid, rezultatele lui, rezultatele şcolare ale copiilor, feedback-ul elevilor.

SB: Acest model de evaluare dinspre elevi sau studenţi este foarte folosit în Statele Unite. Acolo salariile profesorilor depind foarte mult de evaluările elevilor. Evaluările se fac în fiecare semestru şi sunt anonime.Vor exista extreme, poate un copil s-a supărat că a luat o notă mică, dar media este o reflexie corectă.

Ce e bun şi ce e rău în sistemul de învăţământ din România?

SB: Sunt foarte mulţi români care sunt acceptaţi la universităţi din lume, plecând de aici cu o bază foarte bună.

DP: Pe de altă parte, s-a făcut un exces prin acordarea diplomelor la universităţile din România. Şi în afară poţi să intri uşor la facultate, dar nu toţi ies. În România, de obicei, cei care intră, şi ies din facultate. În al doilea rând a fost o greşeală desfiinţarea şcolilor de meserii. În afară există.

"Modelul de evaluare dinspre elevi sau studenţi este foarte folosit în Statele Unite. Acolo salariile profesorilor depind foarte mult de evaluările elevilor.' Sebastian Burduja preşedinte LSRS

Continuarea articolului: Sebastian Burduja: „Legea educaţiei ar trebui lăsată să se dezvolte”

Fii primul care comentează

Vă rugăm să vă verificaţi email-ul pentru a vă activa contul.